sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

Positiivisuus on päivän sana: Salia, lenkkiä ja aurinkoa

Helloooo Bloggerworld!


Heräsin jo ennen kahdeksaa miettien että "Tänään piti nukkua pitkään ja minä olen tähän aikaan hereillä.." Päätin etten uhmallakaan nouse vielä sängystä ja ysiin asti viihdyin kuitenkin puoliunessa. Niihin aikoihin T tuli kyselemään (Hän nousee viideltä.. Öh.) että lähdenkö aamulenkille johon toki mutisin että en helvetissä. "Aijaa.. Ajattelin kun aurinkokin paistaa.." sanoi hän poistuessaan. Jäin pohtimaan ja pohtimaan ja kun alakerrasta kuului huuto että "mä meen nyt", ponkasin ylös ja huusin takaisin että "Ootahan.. Mie tuun mukkaan!"

Oltiin tekemässä 2km peruslenkkiä kunnes loppusuoralla ehdotin ettei mentäisi vielä kotiin.. Niin kauhea into oli tassuttaa! Mä olen tosiaan joko sekoamassa tai tänään vaan oli poikkeuspäivä.. Ei mua olisi vielä vuosi sitten saanut suoraan sängystä ULOS.. LENKILLE! Mutta 4,5km lenkki kirkkaassa auringonpaisteessa ja raikkaassa ilmassa teki silti oikein hyvää!

Kauppareissuilun ja muun lusmuilun jälkeen käväsin salilla leikkimässä David-horoa (Kävelemässä juoksumatolla näpyttäen kännykkää.. Muah). Oikeesti olin siis T:n jeesinä jos se ois sitä tarvinnu. Juoksin muuten juoksumatolla elämäni ensimmäistä kertaa myös.. Siis juoksin. Olenhan mä siinä lukuisia kertoja kävellyt mutten ole uskaltanut lähteä juoksemaan. Hyvä mä, pikkuhiljaa hyvä tulee.. Tämän jälkeen kävin kotosalla palauttamassa isännän ja suuntasin takaisin oikeesti salille itsekin. Ja miksi tein tämän kahdessa osassa? Koska olin menossa ystävän kanssa salille eri aikaan kun isännän oli pakko käydä aikaisemmin omien menojensa takia. Nii kerta.

Aivan loistava treeni! Ohjelmassa oli tälläkertaa selkä-hauis (Normaalisti olen tehnyt selän yhtenä päivänä, rinta-hauis toisena jne..) ja toimiiii.. Tämä ystävättäreni on saatanallinen orjapiiskuri mutta se tekee mulle oikein hyvää. Itselläni kun on paha tapa lusmuta esim tekemällä "ihan vaan pari" toistoa vähemmän jne. Aivan loistava reenikaveri! Kiitos sie jos tätä luet <3 Ei ole aikaisemmin tuntunut selässä näin hyvin ja opin iha vitusti liikeradoista ja toki uusia versioita eri liikkeistä. Tuli aivan mahtava fiilis kun reeni oli loistava. Enhän mä montaa kiloa sitä rautaa nosta, mutta jostain se on aloitettava. Eiks je! Positiivisuus on päivän sana!

Viikko-ohjelma x2

Jatkoon vai ei?

Tämän viikon liikkumissaldo on tässä:

Ma: Lepopäivä
Ti: Crosstraining 60min & Syvävenyttely 60min
Ke: Kuntosali 45min (Ojentajat olkapäät)
To: Kuntonyrkkeily 60min
Pe: Reisi-vatsa-pakara 60min
La: Totalbody 60min
Su: Lenkki 45min, Kuntosali 45min (Selkä-hauis), Lenkki 90min

Ensiviikon ohjelma näyttää tältä:

Ma: BodyRoll rullahieronta 60min
Ti: Kuntosali 45min
Ke: Totalcross 60min (En ole aikaisemmin kokeillut)
To: Kuntonyrkkeily 60min
Pe: HIIT 30min (En ole aikaisemmin kokeillut)
La: Kuntosali 45min + Kuntonyrkkeily lyöntitekniikat 90min
Su: Zumba 60min

Ensiviikon jälkeen onkin sitten enää Pilates käymättä jumppahaasteesta! Sit voinee muutenkin vähän rauhottua ja rakentaa pysyvämpi viikko-ohjelma jatkoa ajatellen. Se sisältänee sitten ne oikeat lepopäivätkin jne, ehkä..

Arvostelun aika


Tähän väliin voisi tuupata taas parista ryhmäliikuntatunnista mielipidettä..

Bodycombat


Eli tunti jossa pompitaan musiikin tahtiin nopealla temmolla ja potkitaan ja lyödään. Tätähän kuvataan monen kamppailulajin yhdistelmänä fitnesslajina tai muuta vastaavaa sontaa.. Vetäjä oli aivan ihana ja vähän ylipirteäkin omaan makuun, mutta se ilmeisesti kuuluu näihin Les Millssin vaatimuksiin. Kyllä.. Vakiotunti vakio-ohjelmalla joka ilmeisesti vaihtuu aina samaan aikoihin joka paikassa, kai, mistä minä tiedän.. Ihmiselle joka on jonkun aikaa nuoruudessaan harrastanut Taekwondoa, tämä oli jotenkin ristiriitaista ja hölmöä. En ymmärrä yhtään musiikintahdissa ilmaan potkimista ja lyömistä ja vieläpä "väärillä" tekniikoilla. Hiki siinä kyllä tuli ja sai paljon positiivista kannustusta vetäjältä mutta lopun spiikkaus "taistelijoista" sai jo aika pahasti huvittumaan. Lajilla ei ole mitään tekemistä yhdenkään kamppailulajin kanssa, imo. EI JATKOON.

Kuntonyrkkeily


Tästä voisin kirjoittaa vaikka kuinka pitkään mutta yritetään tiivistää. Laji, jota harrastaakseen ainakin suurimmissa osissa liikuntakeskuksia ja crossfit saleja, pitää käydä alkeiskurssi, jossa opetetaan perustekniikat. Perustekniikat sisältävät yllättäen lyönti ja väistötekniikoita. Ystäväni houkutteli minut tähän mukaan ja tämä olikin ensikosketus ryhmäliikuntaan. Rakastuin heti. Laji jossa saa tehdä omaan tahtiin ja siitä saa juuri niin rankkaa kuin haluaa. Meillä opettajana on entinen nyrkkeilijä, nykyinen tuomari/valmentaja ja mielestäni oikein pätevä kaveri. Ilmeisesti monessa paikassa kuntonyrkkeily tarkoittaa ilmaan lyömistä ja muuta yhtä tyhmää mutta ei meillä. Tunti rakentuu alun alkulämmittelystä (juoksemista, hyppimistä, jne jne), kaverin mätkimisestä = tekniikkaharjoitteluista ja lihaskunto-osuudesta. Lisäksi lopussa on aina lyhyt venyttely. Me emme ole kertaakaan mätkineet ilmaa peilin edessä vaan aina on ollut kaveri vastassa. Tehdään eri lyöntisarjoja aina 1-2min pätkissä. Kaveri antaa paikan, sinä lyöt.. Kyttäät. Kaveri antaa paikan, sinä lyöt. Jne. Ja sitten vaihtuu osat päittäin. Vaikeinta on oppia tekniikat oikein ja minun kohdalla etenkin saada kroppa mukaan. Mutta hiljaa hyvä tulee.. SUOSITTELEN ja siis kyllä, jatkoooon! ;)


Kohti ensiviikkoa sanon ma! Seuraavaksi ohjelmassa on vähän kodin siivousta ja sen jälkeen jalat kohti kattoa ja tölsy päälle, koska huomenna on taas töitä. Soon moro!


Love,
Me

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti